PRIMELE REZULTATE ALE CERCETĂRII DESTINAȚIA ANULUI: ROMÂNII CONTINUĂ SĂ PREFERE ROMÂNIA, ÎN CIUDA CONCURENȚEI PUTERNICE DIN PARTEA GRECIEI ȘI BULGARIEI.

  • Post comments:0 Comments
You are currently viewing PRIMELE REZULTATE ALE CERCETĂRII DESTINAȚIA ANULUI: ROMÂNII CONTINUĂ SĂ PREFERE ROMÂNIA, ÎN CIUDA CONCURENȚEI PUTERNICE DIN PARTEA GRECIEI ȘI BULGARIEI.

Cercetarea Destinația Anului, cel mai amplu studiu sociologic din ultimii 10 ani despre atitudinile, comportamentele și percepțiile turiștilor români cu privire la vacanțe, dar și la destinațiile turistice ale României, a trecut de faza calibrării și poate prezenta primele rezultate. Aceste date sunt esențiale pentru a formula strategii de management al destinațiilor românești, pentru a seta obiective specifice și pentru a poziționa destinațiile în funcție de tipul de turist pentru care sunt mai atractive sau pe care doresc să-i atragă cu precădere.

Această primă etapă a studiului a fost realizată pe parcursul a doi ani consecutivi și a inclus 1300 de respondenți reprezentativi pentru mediul urban. Urmează corpul principal al cercetării, care va fi realizat pe minimum 3000 de respondenți reprezentativi pentru populația comercială generală. Pentru moment, sunt disponibile date din prima etapă, din care se pot trage trei concluzii principale:

1. România rămâne principala destinație pentru vacanțele românilor, fiind în ușoară creștere pe măsură ce creșterea veniturilor a permis mai multor români să meargă în vacanțe. În același timp, o parte din ce în ce mai mare din turiștii români renunță la vacanțe în România, preferând exclusiv destinații din străinătate.

2. Vacanța “doar în România” nu mai este neapărat alegerea principală a românilor cu venituri peste medie, majoritatea având și o vacanță în afara țării. Aproape un sfert dintre respondenții cu venituri peste medie își fac vacanțele doar în străinătate.

3. Cei mai mulți români asociază vacanța cu litoralul, iar 50% din respondenți consideră că litoralul românesc li se potrivește cel mai bine. Grecia și Bulgaria sunt destinațiile care concurează mai puternic, mai ales când vine vorba de cei cu venituri mari, care continuă totuși să prefere România într-o proporție de 44%.

Realizată în colaborare cu agenția specializată de cercetare de piață AHA Moments, Cercetarea Destinația Anului se adresează destinațiilor și operatorilor din turism care doresc să-și îmbunătățească nivelul de profesionalism în management și marketing și care sunt membri ai Clubului Destinația Anului.

Raportul final al cercetării va conține trei capitole principale, care oferă o analiză detaliată a pieței turistice românești. Primul capitol se referă la profilul turiștilor români. Se vor analiza caracteristicile turiștilor români, cum ar fi vârsta, venitul, educația, stadiul de viață, familia, regiunea și altele, pentru a identifica și profilarea tipologiilor de turiști și a publicului care este atras de fiecare dintre destinațiile incluse în cercetare.

Al doilea capitol descrie obiceiurile de vacanță. Se vor descrie și evalua vacanțele turiștilor români din ultimele 12 luni, indiferent dacă acestea au fost lungi sau scurte, în țară sau în străinătate. Se vor aduna informații despre formele de turism practicate, planificarea vacanțelor și percepțiile destinațiilor turistice vizitate.

Al treilea capitol va aborda în detaliu percepțiile și atitudinile respondenților despre Destinațiile din România: se vor analiza notorietatea, intenția de vizitare și puterea brandului de destinație în comparație cu destinațiile competitoare. Fiecare destinație va fi evaluată în funcție de formele de turism potrivite și se va efectua o evaluare a atributelor perceptuale ale destinațiilor participante.

Acest ultim capitol va analiza separat mai multe categorii pentru a asigura că destinațiile comparabile sunt puse în oglindă. Astfel, destinațiile de City Break, ținuturile cu comori istorice sau naturale, stațiunile turistice sau chiar principalele atracții turistice din România vor beneficia de propriile secțiuni. Imaginea lor și gradul lor de atractivitate vor putea fi comparate cu competitorii din aceeași categorie. Acesta este motivul pentru care cercetarea Destinația Anului va contribui cu o treime la punctajul concursului Destinația Anului 2023, asigurând astfel un element suplimentar de obiectivitate în jurizare.

Pentru a avea acces la date esențiale care să le ajute să își dezvolte strategia de afaceri, destinațiile și operatorii turistici pot include localitatea, zona sau afacerea lor în Cercetarea Destinația Anului. Această opțiune este disponibilă pe site-ul www.destinatiaanului.ro prin afilierea de nivel PRO în Clubul Destinația Anului. Prin această afiliere, aceștia vor putea beneficia de informații despre caracteristicile turiștilor români, obiceiurile lor de vacanță, notorietatea destinațiilor din România, puterea brandului lor și multe altele. Aceste date pot fi deosebit de utile în dezvoltarea de strategii de marketing și în luarea deciziilor de afaceri pentru a obține un avantaj competitiv în industria turistică.

guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
View all comments